perjantai 29. lokakuuta 2010

29.10.2010

Aamupala/lounas: luomupihvi (naudan paistilihaa, sipulia, aurinkokuivattua tomaattia), salaattia, luomuomenaa ja bataattimuusia.


Treenin jälkeen tuttuun tapaan herasetti.


Päivälliseksi munakoisolaatikkoa pakastimesta. Se on vaan NIIN hyvää! :)
Iltapalaksi matalan verensokerin kunniaksi luomuomenaa, pekaanipähkinää ja 1 rkl luomuhunajaa. Nopeasti kattilassa kuumennus ja lautaselle. Päällä kanelia. Tautisen hyvää ja äärettömän nopeaa ja helppoa.

torstai 28. lokakuuta 2010

28.10.2010

Aamutreenin jälkeen reipas smoothie: pinaatti, tammenlehti, Orac Energy Greens, tyrnimarja, ½ banaani ja lime. Seurana 4 parapähkinää sekä vitamiinit.
Hölkän jälkeen hullu nälkä... 2 paistettua luomumunaa+siemeniä. Meni mössöksi, kun paistipannu on surkea. Huom! Osta uusi! Tammenlehti, kurkku, tomaatti ja mandariini sekä luomukahvia.
Duuniin päiväruoaksi eilistä munakoisolaatikkoa + luomuporkkaanaa. Iltapalaksi ½ banaani, mustikoita, mustaherukoita sekä 3 ruokalusikallista turkkilaista luomujogurttia. Ei ollut kookoskermaa, joten piti pölliä lasten jogurtit, haha! :)

keskiviikko 27. lokakuuta 2010

Munakoisovuoka ja porkkanalaatikko

Lepopäivä sporttailusta ja vapaapäivä töistä, joten on ollut aikaa nyhertää keittiössä rauhassa. Tuloksena täydellinen munakoisovuoka ja pehmeä porkkanalaatikko. Helppoa, tavallista. Ihan kuin emäntäkin :) Munakoisovuoka syntyi Johannan blogin innoittamana. Kiitos ja nam!
Tarveaineet:
munakoiso
4 luomumunaa
laatusuolaa + pippuria
n. 400g luomulihaa
n. 10 aurinkokuivattua tomaattia
3 luomusipulia
kookoskermaa luraus ( about desi, ehkä vähän reilu)
mantelijauhoa päälle


Itketä munakoisot (eli suolaa hetkeksi siivujen päälle, kunnes parkuvat, sitten pesu ja kuivaksi talouspaperilla), paista jauheliha+sipulit, mausta. Silppua sekaan aurinkokuivatut tomaatit, sotke munat ja kookos kimpassa. Mössöt sekaisin, päälle mantelijauhoja ja uuniin about 40 minnuutiksi. Ah, miten hyvää :)
*          *          *          *          *          *          *          *          *          *          *          *          *          *
Joulu tulee ja tietysti täytyy aloittaa hyvissä ajoin kivikautisen joulun suunnittelu :) Kokeilussa porkkanalaatikko. Ilman riisiä ja korppujauhoja ;)
Ainekset:
pussillinen luomuporkkanoita
1 rkl luomuhunajaa
2 luomumunaa
luraus kookoskermaa
laatusuolaa
mantelijauhoa
Porkkanat höyrytetään, survotaan tasakoosteiseksi mössöksi. Mukaan munat, kookoskerma, suola ja hunaja. Pinnalle mantelijauhoja ja sitten uuniin lepäämään noin puoleksi tunniksi.



tiistai 26. lokakuuta 2010

26.10.2010

Aamupalaksi kanasalaattia (kanan rintafilettä, keltaista ja vihreää paprikaa, porkkanaa ja majoneesia), korianteria, salanovasalaattia sekä mandariini.


Juoksentelun jälkeen hera+aminohapot+BCAA+glutamiini. 


Lounaaksi luomuviiliä. Iski himo :) 1 tl luomuhunajaa ja kanelia sekä luomukahvia.
Päiväruokana samaa kanasalattia kera rusinoiden, ruusukaalin ja tomaatin.
Iltapalana Fazerin f*cking joulusuklaata (ihan sitä surullista sokeritöhnäsuklaata...) sekä vadelmia. Kerran vuodessa on tuo sesonkilevy saatava ja tänään oli sen aika. Noita suklaapalasia ajautuu sitten seuraavina päivinä suuhun niin kauan, kuin levyssä rivejä riittää. Eläköön joulu! :)

lauantai 23. lokakuuta 2010

23.10.2010

Aamujuoksun jälkeen hirveä nälkä. Eilisen iltaruoan jämät eli höyrytettyä parsakaalia, porkkanaa ja kukkakaalia, salanovasalaattia, mandariini ja limelohta.
Evääksi töihin blendattuja mustaherukoita ja kookoskermaa. Luomuhunajaa loraus, päällä puolikas banaani ja cashewpähkinöitä. Oikein kelvollinen lounas :)
Iltaruokana töissä korianterikanaa. Kanan rintafileitä (naturel) uunissa (mausteena kookosöljyä, currya, suolaa ja chiliä), sitten reippaasti puukolla palasiksi. Sekaan tuoretta korianteria, paahdettuja siemeniä (kurpitsa ja pinja) sekä luomutomaattia. Sangen yksinkertaista, mutta minun perverssille mielelle herkullista :)


Eiköhän siinä ole tälle lauantaille riittävästi evästä.
EDIT klo 19:30
No niin... pupeltamiseksi meni ilta duunissa :D Pähkinöitä, pari luomuomppua, rusinoita ja tummaa suklaata (taas!).

keskiviikko 20. lokakuuta 2010

"Makaronilaatikko"

Törkeän hyvää laatikkoa! Paistettua luomulihaa, porkkanaa, kesäkurpitsaa, sipulia, suolaa, pippuria ja chiliä. 3 luomumunaa, 400g luomutomaattimurskaa ja tuoretta basilikaa. Uunissa n. 45 minuuttia, parisataa astetta. Nam :)

tiistai 19. lokakuuta 2010

19.10.2010

Aamupalaksi "hampurilainen". 2 kanan rintafilettä (naturel), salanovasalaattia, tomaattia, kuullotettua punasipulia ja chilimajoneesia (home made!). Nam :)
Lounaaksi hunajapaahdettuja pekaanipähkinöitä (1 tl luomuhunajaa ja n.10 pähkinää), päärynää muutama siivu ja mustaherukoita. Oikein hyvä yhdistelmä!
Kylmäsavulohta, porkkanaa, punasipulia, tomaattia, selleriä ja limeä. Älyttömän hyvä setti ja piti vetää kaksi lautasellista ahnepaskana. Puuh, eipähän tarvi syödä muuta tänään enää :D

sunnuntai 17. lokakuuta 2010

17.10.2010

Ennen aamujuoksua EB, BCAA, kalaöljy, sitruuna.
Juoksun jälkeen aamupalaksi 2 paistettua luomumunaa (päällä siemensekoitusta), salaattia, tomaattia, tuoretta basilikaa+korianteria sekä mandariini.
Autoevääksi/lounaaksi luomukahvia, ½ banaani, tomaattia, porkkana ja 5 parapähkinää.
Päiväruokana paistettua luomulihaa, tuoretta ananasta, höyrytettyä parsaa, tomaattia ja korianteria.
Iltaruokana paistettua paprikaa, tomaattia, seesaminsiemeniä, basilikaa+korianteria sekä loimulohta.

lauantai 16. lokakuuta 2010

16.10.2010

Aamupalaksi Dexalin vaniljapatukka. Ei ollut mitään muuta tarjolla, joten sellainen oli kaivettava kassista. Olosuhteiden syy ;)
Lounaaksi maitorahkaa (tuli taas himo siihen...), vadelmia, pekaanipähkinöitä ja luomuhunajaa.
Päivälliseksi tomaattisalaattia ( tomaattia, sipulia, oliiviöljyä, mozzarellaa, pippuria, tuoretta korianteria ja basilikaa).

keskiviikko 13. lokakuuta 2010

13.10.2010

Aamusmoothie: pinaatti, tammenlehti, tyrni, mesquite, maca, ½ banaani, lucuma.
Päiväruokana paistettua luomulihaa, tomaattia ja avokadoa. Ah, miten erikoista :)
Iltaruokana luomukahvia, parapähkinöitä ja mandariini.

sunnuntai 10. lokakuuta 2010

10.10.2010

Aamupalaksi höyrytettyä parsaa ja porkkanaa sekä luomumuna. Päällä majoneesia (home made), jossa chiliä + aurinkokuivattua tomaattia. Nam :)
Välieväänä cashewpähkinöitä, kuivattuja banaanilastuja sekä porkkana.
Päiväruokana paistettua luomulihaa (hah :D), luomutomaattia ja majoneesia.
Iltaruokana uunikuhaa, salaattia ja tuoretta ananasta. 

lauantai 9. lokakuuta 2010

09.10.2010

Ennen aamujuoksua Emerald Balance+BCAA+glutamiini, vitamiinit ja kalaöljy. 
Juoksun jälkeen aamupalaksi paistettua kanaa, tuoretta ananasta, sipulia ja paprikaa. Kookoskermaa luraus ja manteleita päälle. Nam!


Treenin jälkeen hera+aminohapot+glutamiini. Lounaaksi kourallinen rusinoita+cashewpähkinöitä, kahvia ja 4 palaa tummaa suklaata.
Päivälliseksi samaa kanaa kuin aamulla. Lisänä höyrytettyä parsaa ja paahdettua siemensekoitusta.

tiistai 5. lokakuuta 2010

05.10.2010

Paluu työelämään rajoittaa labraharrastusta :) Tokihan sitä tulee syötyä, vaikka töissä joutuukin kököttämään. En vain ole ihan varma, onko se kovin suopeaa valokuvata töissä aterioita, joten toistaiseksi kokkailut hoidan vapaapäivinä ja työpäivinä pupellan pakastimeen tehtyjä eväitä. En ole hairahtanut haitalliselle polulle edelleenkään, vaikka täällä on ollut hiljaisempaa. Samalla kaavalla mennään edelleen ja hyvin mennäänkin. Syöminen on ihanaa :)
Ennen aamutreeniä Emerald Balance+BCAA+glutamiini ja kalaöljy.
Treenin jälkeen valtaisiaan murinaan paistettua luomulihaa (ylläri!), seassa porkkanaa, nektariinia, paprikaa ja pinjansiemeniä. Mausteena tylsästi suolaa ja chiliä. Katosi nälkä moneksi tunniksi.
Metsäjolkottelun jälkeen kahvia (luomu oli loppu, joten pahaa peruskahvia, pthyi!), manteleita, gojimarjoja ja pari siivua appelsiinia. 
Iltaruokana kukkakaalisilppua, salaattia, päärynä ja mantelijauheella+munalla kuorrutettua kanan rintafilettä.

lauantai 2. lokakuuta 2010

01.10.2010

Ennen aamutreeniä EB+BCAA ja treenin jälkeen herasetti.
Aamupala/lounas: munakokkelia, sakasanpähkinöitä, loimulohta, salaattia, tomaattia. Juomana banaani-mustikkasmoothie, jossa loraus kookosmaitoa. Uuh, ihana ähky :)


Napostelueväänä hasselpähkinöitä, silkkiäispuun marjoja  ja tummaa suklaata.


Iltaruokana loimulohen jämät, luomumuna, tomaattia ja tomaattikeittoa (tomaattia, kukkakaalia, sipulia, porkkanaa, selleriä, suolaa ja chiliä).

perjantai 1. lokakuuta 2010

30.09.2010


Ennen aamujuoksua kalaöljy, Emerald Balance, D-vitamiini ja glutamiini.
Aamuapalaksi luomumuna, parsaa, kurkkua, tomaattia sekä paistettua paprikaa, nektariinia, saksanpähkinää ja mustaherukoita. 
Toisen sporttailun jälkeen välipalana kahvia, hera+BCAA+glutamiini sekä hitunen banaania verensokerin vuoksi.
Iltapäivällä parsakaalia, paistettua naudan luomulihaa (ylläri:D), pekonia, kesäkurpitaa, sipulia ja porkkanaa.
Iltaeväänä loimulohta (kiitos isälle!), salaattia ja pinjansiemeniä. Majoneesia tietenkin. Sitä on reilu teelusikallinen, vaikka kuvasta voisi päätellä toisin :)